Milieuklacht ingediend, en nu?
Op
onze website heeft u een milieuklacht ingediend. Wat gebeurt er na het indienen
van een milieuklacht?
- U heeft een
milieuklacht ingediend. U ontvangt een bevestiging per e-mail. Vanaf dat moment
vind u uw melding terug in het meldingenoverzicht.
- De
verantwoordelijke omgevingsdienst neemt de melding in behandeling. We
beoordelen de melding op compleetheid en overlap met andere meldingen.
- We nemen
binnen drie dagen telefonisch contact met u op. Is er meer informatie nodig om
de melding af te handelen? Dan stellen we verdiepende vragen tijdens dit
gesprek. Let op: wanneer u een melding anoniem indient, kunnen we geen contact
met u opnemen.
- Het bedrijf
wordt getoetst aan geldende wetgeving. Voldoet het bedrijf niet aan de
wetgeving, dan krijgt het een hersteltermijn waarbinnen het de klacht moet
oplossen.
- Na het
oplossen van uw klacht ontvangt u een terugkoppeling op uw melding. Het is
mogelijk dat er geen onregelmatigheden zijn geconstateerd of dat de klacht dan
nog niet is opgelost. In dat laatste geval informeren we u daarna op
regelmatige basis over de stand van zaken.